Een visuele identiteit geeft waarde aan uw organisatie/merk

De visuele identiteit van een merk bestaat uit een logo, een lettertype, afbeeldingen en/of illustraties, een kleurencode en de bijgehorende grafische regels. Deze identiteit kenmerkt uw merkimago.

De logo als sokkel van uw visuele identiteit

Een efficiënt logo moet :

  • beantwoorden aan uw communicatiedoelstellingen
  • de positionering van uw bedrijf weerspiegelen
  • uniek zijn
  • de zichtbaarheid en impact op al uw dragers behouden
  • tijdloos zijn.
En een grafische lijn ?

De grafische lijn stemt overeen met de regels voor de lay-out van uw communicatiedragers:

  • behandeling van afbeeldingen
  • lay-outrooster
  • plaats van het logo
  • kleurgebruik ...

Deze regels worden formeel vastgelegd in een grafisch charter (of normenboek) dat zorgt voor een grafische coherentie onder al uw dragers.

De pluspunten van Expansion

Om een sterke visuele identiteit te ontwikkelen, baseert Expansion zich op een bewezen methode:

  1. Visuele audit en diagnose van uw imago
  2. Voorstel van meerdere creatieve assen met de elementen die deel uitmaken van een visuele identiteit: logo, kleur, stijl, typografie, ..
  3. Voltooien van een as en verspreiden over meerdere dragers
  4. Eventuele ontwikkeling van een grafisch charter
  5. Begeleiding bij de registratie en het neerleggen van uw merk (facultatief)
Uw voordelen met Expansion:
  • Talrijke referenties wat betreft het creëren van een visuele identiteit in zeer uiteenlopende sectoren
  • Een team van creatieve designers
  • Respect voor de methode voor het creëren van een visuele identiteit
  • Een denkproces rondom uw profiel en uw strategie
  • Een goede prijs/kwaliteitverhouding

Wilt u uw merkimago professioneler maken?

Contacteer onze experts! 

8 goede redenen om een sterke visuele identiteit te creëren

  • Duurzaam het imago van uw organisatie/merk verbeteren

  • Uw bekendheid vergroten

  • Uw profiel met kracht en duidelijkheid uitdragen

  • Het gevoel van betrokkenheid en de trots van uw medewerkers vergroten

  • De kosten van uw communicatie verminderen door de coherentie te vergroten

  • De impact van uw reclame-acties verbeteren

  • Verschillende doelgroepen samenbrengen

  • Uw klanten verleiden

Some references in this field: